onsdag 10. juni 2015

Hakking


Hakking er en eldgammel teknikk som jeg lærte en sommer på Rennebumartnan. Solvor Hofsli hadde stand der, og solgte hekkekroker, garn og mønster, foruten ferdigproduserte plagg.

Jeg ble helfrelst og innkjøp av kroker og garn gikk i en fei. Tibake på hytta startte jeg opp - med rundhakking av en hatt. Jeg kom ikke langt før jeg sto fast. OK - nok en tur til Rennebumartnan for å få hjelp i "Hakkeboden". Der var det bare smil og velvilje, og jeg fikk hjelp med prosjektet mitt. For å gjøre en lang historie kort; jeg måtte tilbake til Solvor Hofsli to ganger til før jeg hadde nok kunnskap til å fullføre hatten - men så ble den fin. Har dessverre ikke bilde av den, da den ble gitt bort i gave.

Typisk meg - gir bort eller selger de produktene jeg er fornøyd med!

Denne er også solgt :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar